Uchwały 2025 r.
Treść
Uchwała Nr X/73/25
Rady Miejskiej w Miejskiej Górce
z dnia 4 kwietnia 2025 r.
w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji udzielanych z budżetu Gminy Miejska Górka dla publicznych i niepublicznych: szkół, przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego prowadzonych przez osoby fizyczne i osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.) oraz art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 754 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Uchwała ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji oraz tryb przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania dla publicznych – prowadzonych przez osoby prawne inne niż Gmina Miejska Górka lub osoby fizyczne oraz niepublicznych:
1) przedszkoli, w tym specjalnych;
2) oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych;
3) innych form wychowania przedszkolnego;
4) szkół realizujących obowiązek szkolny lub obowiązek nauki;
5) podmiotów oświatowych prowadzących zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze;
6) podmiotów oświatowych realizujących wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
- zwanych dalej "podmiotami oświatowymi".
2. Ustala się zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu
jej wykorzystania, termin przekazania informacji o liczbie dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, uczniów, wychowanków lub uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz termin i sposób rozliczenia wykorzystania dotacji.
§ 2. 1. W celu uzyskania prawa do dotacji organy prowadzące: niepubliczne przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych, szkoły – składają Burmistrzowi Miejskiej Górki odrębne wnioski o udzielenie dotacji dla każdego prowadzonego przez siebie podmiotu oświatowego, o którym mowa w § 1, zawierające informacje o planowanej liczbie uczniów, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych - nie później, niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji oraz przekazują dane do systemu informacji oświatowej według stanu na dzień 15 czerwca oraz 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4.
2. Organy prowadzące publiczne przedszkola, oddziały przedszkolne w publicznych szkołach podstawowych, inne publiczne formy wychowania przedszkolnego, publiczne szkoły – składają informacje o planowanej na kolejny rok budżetowy liczbie uczniów, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji, celem złożenia materiałów niezbędnych do zaprojektowania budżetu Gminy Miejska Górka.
3. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, dotyczy również organów prowadzących publiczne i niepubliczne przedszkola, inne formy wychowania przedszkolnego, szkoły – w zakresie podania planowanej liczby uczniów uczestniczących w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych oraz objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, w celu uzyskania dotacji, o których mowa w art. 15 i art. 30 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.
4. Obowiązku, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się do niepublicznych przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego – w roku, w którym dotacja została przyznana w drodze otwartego konkursu ofert.
5. Wniosek o udzielenie dotacji składa się do Burmistrza Miejskiej Górki i zawiera następujące dane:
1) nazwę i adres organu prowadzącego przedszkole, oddział przedszkolny w szkole podstawowej, inną formę wychowania przedszkolnego, szkołę oraz dane kontaktowe: numer telefonu i adres e-mail oraz adres do doręczeń elektronicznych, jeżeli posiada,
2) nazwę i adres podmiotu oświatowego: przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, innej formy wychowania przedszkolnego, szkoły oraz dane kontaktowe: numer telefony i adres e-mail oraz adres do doręczeń elektronicznych, jeżeli posiada,
3) typ podmiotu oświatowego, formę kształcenia (dzienna, stacjonarna, zaoczna),
4) określenie charakteru podmiotu oświatowego (publiczna, niepubliczna)
5) określenie roku, na który ma być udzielona dotacja,
6) datę wydania i numer zezwolenia na prowadzenie publicznego przedszkola, publicznego oddziału przedszkolnego, publicznej szkoły lub publicznej formy wychowania przedszkolnego lub odpowiednio datę wydania i numer zaświadczenia o wpisie do ewidencji niepublicznych przedszkoli, niepublicznych oddziałów przedszkolnych, niepublicznej szkoły lub niepublicznej innej formy wychowania przedszkolnego,
7) datę rozpoczęcia działalności przez przedszkole, oddział przedszkolny w szkole podstawowej, szkołę
lub inną formę wychowania przedszkolnego,
8) planowaną liczbę uczniów, którzy będą uczęszczać do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole, szkoły lub innej formy wychowania przedszkolnego do końca roku budżetowego, na który udzielana
jest dotacja z podziałem na okresy od stycznia do sierpnia i od września do grudnia, wraz z dodatkowym wyodrębnieniem planowanej liczby uczniów z niepełnosprawnościami z podaniem rodzajów niepełnosprawności i wieku dzieci (roku urodzenia), planowanej liczby uczniów, którzy objęci będą wczesnym wspomaganiem rozwoju, planowanej liczby uczniów/uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz planowanej liczbie uczniów niebędących mieszkańcami Gminy Miejska Górka,
9) planowaną liczbę uczniów podmiotów oświatowych spełniających inną przesłankę niewymienioną w pkt. 8 - zwiększającą dotację naliczaną według kwoty potrzeb oświatowych - określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji w sprawie sposobu podziału łącznej kwoty potrzeb oświatowych między jednostkami samorządu terytorialnego w danym roku, np. uczniowie klas sportowych, uczniowie należący do mniejszości narodowej lub etnicznej, uczniowie klas pierwszych, drugich i trzecich szkół podstawowych, planowana średnia liczebność klas szkół podstawowych dla dzieci i młodzieży i itp.
(podać rodzaj przesłanki),
10) w przypadku uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera (na podstawie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego) należy podać planowaną liczbę uczniów z podziałem odpowiednio na uczniów, którzy będą pobierać wychowanie przedszkole lub edukacje w szkole w oddziałach ogólnodostępnych, oddziałach integracyjnych i oddziałach specjalnych,
11) nazwę banku i numer rachunku bankowego przedszkola, oddziału przedszkolnego, szkoły lub innej formy wychowania przedszkolnego, na który będą przekazywane miesięczne części dotacji podmiotowej.
§ 3. 1. Organ prowadzący dotowane podmioty oświatowe składa w terminie do 10. dnia każdego miesiąca, z tym, że za grudzień w terminie do dnia 5. grudnia Burmistrzowi Miejskiej Górki informację o faktycznej liczbie uczniów, dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, prowadzonych przez siebie podmiotów oświatowych, wymienionych w § 1, na których przysługuje dotacja udzielana w trybie ustawy o finansowaniu zadań oświatowych - według stanu na pierwszy dzień roboczy danego miesiąca.
2. Comiesięczna informacja o faktycznej liczbie uczniów przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, szkoły, innej formy wychowania przedszkolnego, a także uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych i dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju, zawiera następujące dane:
1) nazwę i adres organu prowadzącego przedszkole, oddział przedszkolny w szkole podstawowej, inną formę wychowania przedszkolnego, szkołę oraz dane kontaktowe: numer telefonu i adres e-mail oraz adres do doręczeń elektronicznych, jeżeli posiada,
2) nazwę i adres podmiotu oświatowego: przedszkola, oddziału przedszkolnego, innej formy wychowania przedszkolnego, szkoły oraz dane kontaktowe: numer telefony i adres e-mail oraz adres do doręczeń elektronicznych, jeżeli posiada,
3) określenie miesiąca, za który składana jest informacja o faktycznej liczbie uczniów,
4) nazwę banku i numer rachunku bankowego przedszkola, szkoły lub innej formy wychowania przedszkolnego,
5) faktyczną liczbę uczniów, którzy uczęszczają do przedszkola, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej, szkoły lub innej formy wychowania przedszkolnego w danym miesiącu według stanu na pierwszy dzień roboczy tego miesiąca, wraz z dodatkowym wyodrębnieniem faktycznej liczby uczniów z niepełnosprawnościami, z podaniem rodzajów niepełnosprawności, liczby i roku urodzenia dzieci z daną niepełnosprawnością według rodzajów niepełnosprawności określonych w danym roku budżetowym w rozporządzeniu Ministra Edukacji w sprawie sposobu podziału łącznej kwoty potrzeb oświatowych między jednostkami samorządu terytorialnego; faktyczną liczbę uczniów, którzy zostali objęci wczesnym wspomaganiem rozwoju; faktyczną liczbę uczniów/uczestników zajęć rewalidacyjno-wychowawczych oraz faktyczną liczbę uczniów niebędących mieszkańcami Gminy Miejska Górka
i niebędących jednocześnie uczniami z niepełnosprawnościami, uczniami z Ukrainy posiadającymi status pobytu legalnego z przypisaniem odpowiednio imienia i nazwiska ucznia, daty urodzenia, adresu zamieszkania ucznia, adresu i nazwy Gminy, w której uczeń zamieszkuje,
6) faktyczną liczbę uczniów podmiotu oświatowego spełniających inną przesłankę niewymienioną w pkt.5 - zwiększającą dotację naliczaną według kwoty potrzeb oświatowych - określoną w rozporządzeniu Ministra Edukacji w sprawie sposobu podziału łącznej kwoty potrzeb oświatowych między jednostkami samorządu terytorialnego w danym roku np. faktyczną liczbę dzieci w przedszkolach; faktyczną liczbę dzieci w oddziałach przedszkolnych i innych formach wychowania przedszkolnego; faktyczną liczbę dzieci, które ukończyły 6 lat lub więcej w roku poprzedzającym rok budżetowy w przedszkolach; faktyczną liczbę dzieci, które ukończyły 6 lat lub więcej w roku poprzedzającym rok budżetowy w oddziałach przedszkolnych i innych formach wychowania przedszkolnego; faktyczną liczbę uczniów klas pierwszych, drugich i trzecich szkół podstawowych, planowaną średnia liczebność małych szkół podstawowych dla dzieci i młodzieży; faktyczną liczbę uczniów realizujących obowiązek szkolny lub nauki poza szkolą i itp. (podać rodzaj przesłanki),
7) w przypadku uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera (na podstawie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego) należy podać faktyczną liczbę uczniów z podziałem odpowiednio na uczniów, którzy pobierają wychowanie przedszkole lub edukację w szkole w oddziałach ogólnodostępnych, w oddziałach terapeutycznych, oddziałach integracyjnych i oddziałach specjalnych. Dodatkowo w przypadku uczniów, którzy pobierają wychowanie przedszkole lub edukację w szkole w oddziałach ogólnodostępnych lub w oddziałach terapeutycznych należy każdemu uczniowi przypisać faktyczną tygodniową liczbę godzin udzielanego tym uczniom wsparcia, obliczoną zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji w sprawie sposobu podziału łącznej kwoty potrzeb oświatowych między jednostkami samorządu terytorialnego w danym roku, w oddziałach terapeutycznych, z podziałem na faktyczną liczbę uczniów, z którymi realizowana jest liczba godzin wsparcia:
a) brak godzin wsparcia „0”
b) mniejsza niż 2 godziny lub równa 2 godzinom i nie jest równa 0
c) większa niż 2 godziny i mniejsza niż 5 godzin lub równa 5 godzinom
d) większa niż 5 godzin i mniejsza niż 10 godzin lub równa 10 godzinom
e) większa niż 10 godzin.
3. Przez liczbę godzin wsparcia, o której mowa w pkt 7 rozumie się tygodniową liczbę godzin wsparcia udzielaną uczniowi z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, stanowiącą sumę godzin obliczoną na podstawie przepisów rozporządzenia Ministra Edukacji, określającego sposób podziału łącznej kwoty potrzeb oświatowych między jednostki samorządu terytorialnego, wydanego na podstawie art. 26 ust. 6 ustawy z dnia 1 października 2024 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U. z 2024 r. poz. 1572 z późn. zm.)
4. Godzina wsparcia ucznia, o której mowa w pkt 7, odpowiada jednostce czasu określonej w przepisach rozporządzenia ministra właściwego do sprawy oświaty i wychowania w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, wydanego
na podstawie art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 737 z późn. zm.) oraz w przepisach rozporządzenia ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, wydanego na podstawie art. 111 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.
§ 4. 1. Organy prowadzące dotowane podmioty oświatowe, o których mowa w § 1, są obowiązane sporządzać i przekazywać Burmistrzowi Miejskiej Górki pisemne rozliczenie przyznanej dotacji za poszczególne podmioty oświatowe, o których mowa w § 1, za okres od stycznia do grudnia roku, w którym udzielono dotacji – w terminie do 20. stycznia roku następnego.
2. Organy prowadzące podmioty oświatowe, które kończą swoją działalność w trakcie trwania roku budżetowego składają, w terminie do 20 dnia następującego po terminie zakończenia działalności, pisemne rozliczenie z wykorzystania otrzymanej dotacji, za okres od początku roku budżetowego do dnia zakończenia działalności.
3. Wzór rozliczenia dotacji, zawierający zakres danych podawanych w rozliczeniu stanowi załącznik nr 1 do uchwały.
4. Organ dotujący ma prawo żądania wyjaśnień i dodatkowych informacji w zakresie złożonych rozliczeń oraz korekt tych rozliczeń.
§ 5. 1. Organowi dotującemu przysługuje prawo kontroli prawidłowości pobrania dotacji oraz prawidłowości wykorzystania dotacji, przez podmioty oświatowe, o których mowa w § 1.
2. Kontrolę przeprowadza się na podstawie imiennego upoważnienia do kontroli wydanego
przez Burmistrza Miejskiej Górki oraz dowodu osobistego upoważnionej osoby.
3. O zamiarze przeprowadzenia kontroli, kontrolujący zawiadamia kontrolowany podmiot oświatowy telefonicznie lub pisemnie - nie później niż na 7 dni przed terminem rozpoczęcia kontroli.
4. Czynności kontrolne przeprowadza się w siedzibie podmiotu kontrolowanego w dniach i godzinach pracy obowiązujących w podmiocie kontrolowanym oraz w obecności jego pracowników, a w uzasadnionych przypadkach - w dniach i godzinach ustalonych pomiędzy kontrolującymi a osobami reprezentującymi podmioty kontrolowane.
5. W przypadku nieposiadania dokumentów, objętych kontrolą, w siedzibie kontrolowanego podmiotu oświatowego, organ prowadzący zobowiązany jest dostarczyć i udostępnić kontrolującym dokumenty w miejscu, o których mowa w ust. 4, w terminie uzgodnionym z kontrolującym – nie później jednak
niż w terminie 7 dni od otrzymania pisemnego wezwania o okazanie dokumentów podlegających kontroli.
6. Dokumentacja finansowa dotycząca wykorzystania otrzymanej dotacji oświatowej powinna być opisana w sposób trwały, umożliwiający ustalenie wysokości wydatków sfinansowanych ze środków dotacji – w odniesieniu do zakresu wykorzystania dotacji, o którym mowa w ustawie o finansowaniu zadań oświatowych
7. Kontrolujący mają prawo dokonywania odpisów i kserokopii kontrolowanej dokumentacji, służących dokumentowaniu stwierdzonych nieprawidłowości.
8. Kserokopie służące jako załączniki do protokołu kontroli powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby reprezentujące kontrolowane podmioty oświatowe.
9. W razie potrzeby kontrolujący mogą występować do organu prowadzącego kontrolowany podmiot lub do jego dyrektora o udzielanie wyjaśnień, sporządzanie obliczeń i zestawień w zakresie pobrania i wykorzystania dotacji.
§ 6. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół kontroli w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, który podpisują kontrolujący i przedstawiciele kontrolowanego podmiotu oświatowego: osoba prowadząca lub reprezentująca organ prowadzący oraz dyrektor kontrolowanego podmiotu.
§ 7. 1. Jeżeli osoba reprezentująca lub prowadząca kontrolowany podmiot odmawia podpisania protokołu – protokół podpisują jedynie osoby kontrolujące, czyniąc w nim adnotację o odmowie podpisania protokołu oraz dołączają pisemne wyjaśnienie przyczyn odmowy podpisu.
2. Odmowa podpisania protokołu nie wstrzymuje wydania wniosków pokontrolnych oraz dochodzenia zwrotu dotacji w trybie określonym w odrębnych przepisach.
3. Osoba reprezentująca lub prowadząca kontrolowany podmiot oświatowy może zgłosić Burmistrzowi Miejskiej Górki w terminie 7 dni od dnia podpisania protokołu kontroli, pisemne wyjaśnienia lub zastrzeżenia, co do ustaleń zawartych w protokole.
4. Burmistrz Miejskiej Górki rozpatruje złożone wyjaśnienia i zastrzeżenia oraz zawiadamia pisemnie kontrolowany podmiot o wyniku tego rozpatrzenia w terminie 14 dni od dnia ich wpływu.
§ 8. 1. W przypadku stwierdzenia, w trakcie kontroli, nieprawidłowości mających wpływ na prawo do dotacji lub na wysokość dotacji, przysługującej kontrolowanemu podmiotowi, Burmistrz Miejskiej Górki w terminie 14 dni od dnia podpisania protokołu albo od dnia wpływu wyjaśnień lub zastrzeżeń, o których mowa
w § 7 ust. 3, kieruje do kontrolowanego podmiotu wystąpienie pokontrolne wzywające do zwrotu całości
lub części przekazanej dotacji.
2. Wystąpienia pokontrolnego nie kieruje się, jeżeli Burmistrz Miejskiej Górki uwzględni wyjaśnienia lub zastrzeżenia, o których mowa w § 7 ust. 3.
3. Podmioty kontrolowane w terminie 14 dni od dnia otrzymania wystąpienia pokontrolnego zawiadamiają Burmistrza Miejskiej Górki o realizacji wniosków zawartych w wystąpieniu pokontrolnym.
§ 9. 1. Traci moc uchwała nr IV/22/19 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 30 stycznia 2019 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych podmiotów oświatowych zakładanych i prowadzonych na terenie Gminy Miejska Górka przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego i ministrów oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania
i wykorzystania (Dz.Urz. Województwa Wielkopolskiego z 2019 r. poz. 1171).
2. Organ prowadzący dotowane podmioty oświatowe za okres od stycznia do kwietnia 2025 r. przekaże w terminie do dnia 25 kwietnia 2025 r. dodatkową pisemną informację odrębną dla każdego miesiąca określającą faktyczną liczbę godzin udzielonego wsparcia dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera zgodną z § 3 ust. 2 pkt 5-7 i ust.3 i 4 niniejszej uchwały.
3. Wzór rozliczenia dotacji, o którym mowa w § 4 ust. 3, stanowiący załącznik nr 1 do uchwały, ma zastosowanie po raz pierwszy do rozliczenia dotacji za 2025 rok.
4. Rozliczenie dotacji za 2024 rok odbywa się z zastosowaniem wzoru rozliczenia dotacji określonego w załączniku nr 1 do uchwały uchylanej, o której mowa w ust. 1, w brzmieniu dotychczasowym.
§ 10. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miejskiej Górki.
§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
/-/ Zdzisław Goliński
Uzasadnienie
Zgodnie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
(t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 754 z późn. zm.) organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego ma obowiązek określić, w drodze uchwały, tryb udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych podmiotów oświatowych oraz tryb przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania oraz terminu i sposobu rozliczenia dotacji. W tej sprawie została uprzednio podjęta uchwała Nr IV/22/19 Rady Miejskiej w Miejskiej Górce z dnia 30 stycznia 2019 r. i obowiązuje do chwili obecnej, jednakże
z uwagi na zmiany przepisów ustawowych – dla prawidłowej realizacji zadania udzielania i rozliczania dotacji oświatowych – wskazane jest podjęcie nowej uchwały.
Zgodnie ze zmienionymi od dnia 1 stycznia 2025 roku przepisami ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, wprowadzonych przez ustawę z dnia 1 października 2024 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2024 r. poz. 1572 z późn. zm.), likwiduje się część oświatową subwencji ogólnej a w jej miejsce wprowadza nowe źródło finansowania oświaty o nazwie „kwota potrzeb oświatowych”. W proponowanych zapisach i załączniku do nowej uchwały zastępuje się nieaktualne nazewnictwo subwencji oświatowej kwotą potrzeb oświatowych. W takiej sytuacji zasady techniki prawodawczej wymagają wprowadzenia całkowicie nowego wzoru formularza. Ponadto od roku 2025 r. – zgodnie z nowym rozporządzeniem Ministra Edukacji z dnia 18 grudnia 2024 r. w sprawie sposobu podziału łącznej kwoty potrzeb oświatowych między jednostki samorządu terytorialnego w roku 2025
(Dz. U. z 2024 r. poz. 1930) – kwota potrzeb oświatowych na uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, autyzmem i zespołem Aspergera w oddziałach ogólnodostępnych i terapeutycznych szkół
i przedszkoli uzależniona jest od realizowanej liczby godzin wsparcia ucznia z niepełnosprawnościami (zajęć kształcenia specjalnego). Również dotacja udzielana przez Gminę Miejska Górka niepublicznym
i publicznym podmiotom oświatowym na tych uczniów oparta jest na kwocie potrzeb oświatowych
w nowym brzmieniu. Dlatego też proponuje się podjęcie nowej uchwały, wprowadzającej nowy zakres danych, w tym danych dotyczących liczby godzin udzielanego wsparcia uczniom z niepełnosprawnościami, które to dane są niezbędne dla prawidłowego naliczenia dotacji oświatowych dla tych podmiotów.
Uchwała jest dostosowana w swojej treści do wymogów ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
w zakresie rozliczania dotacji oświatowej specjalnej przekazywanej podmiotom oświatowym na uczniów
z niepełnosprawnościami posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Podejmowana uchwała stanowi akt prawa miejscowego, podlegający publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego. Uchwalane zagadnienia nie mogą być wdrożone w inny sposób.
Zmieniana uchwała nie spowoduje skutków finansowych dla budżetu Gminy Miejska Górka.
Zmiany wysokości dotacji oświatowych jakie mogą nastąpić w 2025 roku będą wynikać ze zmian zasad dotowania, wprowadzonych ww. przepisami ustaw i rozporządzenia Ministra Edukacji.